Известие

Collapse
No announcement yet.

ESP, VDC и работата на диференциала

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
    Приятелю,всяка кола с АСР прави точно това,включително 156/147,това го има отдавна,но това с електронното Q2 е пълен ташак..................
    Аз за размножителния орган не споря изобщо - само за формалния факт на наличието му
    Иначе тва чудо има съвсем осезателен, но за мен крайно неприятен (по-скоро антиинтуитивен и стряскащ в началото) ефект - при по-висока скорост, както си си хванал дъгата на по-остър завой, изведнъж сякаш някой навива още малко волана и чувството е все едно ЗАДНИЦАТА аха да тръгне. А колата си стои съвсем стабилно иначе. Така че ефекта с "поведение, подобно на кола със задно" от пресрилийза си го постигат
    Доколкото знам, за много хора е проблем да свикнат да не се правят на майстори при коли с електронни системи за стабилност - правилото при тях е просто да държиш колелата в посоката, където искаш да иде колата, а не да се опитваш да коригираш с обратен волан и прочее техники всяко дребно мръдване
    Last edited by bass; d.m.y г., 12:08.

    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
    Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

    Comment


    • #17
      Аз под "електронно" Q2 бих предположил, че е истински шпер но с електронно заключване, а не механично.
      Иначе това, което е описано в линка по-горе си е чист ASR, но с друго име. Както се каза - маркетинг.
      Иначе на Тойотата имам много по-истинско електронно "Ку-2" от на Алфата, защото там налягането може да се задържи само на едното колело константа. Да кажем 40 бара константа, докато се достигне едновременно превъртане на двете колела, а не действа на принципа на АБС-а 100%-0%-100%-0% задържане-отпускане...
      Last edited by BO; d.m.y г., 12:10.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
        Аз под "електронно" Q2 бих предположил, че е истински шпер но с електронно заключване, а не механично.
        Иначе това, което е описано в линка по-горе си е чист ASR, но с друго име. Както се каза - маркетинг.
        Иначе на Тойотата имам много по-истинско електронно "Ку-2" от на Алфата, защото там налягането може да се задържи само на едното колело константа. Да кажем 40 бара константа, докато се достигне едновременно превъртане на двете колела, а не действа на принципа на АБС-а 100%-0%-100%-0% задържане-отпускане...
        Ами аз това се опитах да им обясня,но не ми дойдоха думите,пък някои хора си карат колите с прекалено много четене в нета Единствената разлика от обикновения АСР,е това че ти пипа волана,ако прецени,поне при Мито и Жулиета го има,не знам за 159.................
        Last edited by Mury; d.m.y г., 13:38.
        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

        Comment


        • #19
          Вие съвсем ме объркахте
          Електронно Q2 моята 159 няма. Понеже не знам какво точно представлява електронното Q2 - и не знам и как точно работи ASR системата - ме интересуваше дали на моята кола ASR-а се опитва да помага при превъртане на едното колело само, като прилага спирачка на превъртащото колело.
          Последно? Само версиите с електронно Q2 ли се държат така? А това пък, че ASR се намесва във волана за пръв път го чувам.
          Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
          EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от Bodom Покажи съобщение
            Вие съвсем ме объркахте
            Електронно Q2 моята 159 няма. Понеже не знам какво точно представлява електронното Q2 - и не знам и как точно работи ASR системата - ме интересуваше дали на моята кола ASR-а се опитва да помага при превъртане на едното колело само, като прилага спирачка на превъртащото колело.
            Последно? Само версиите с електронно Q2 ли се държат така? А това пък, че ASR се намесва във волана за пръв път го чувам.
            Значи твоята кола си работи точно така,както го мислиш,другото е същото,но с друго име и се намесва в работата на волана,макар че при 159 мисля че го няма,защото тя не е с ел.хидравлика като Мито и Жулиета например,която всъщност извършва тази намеса. Сега разбра ли ????
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #21
              благодаря - разбрах .
              Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
              EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98

              Comment


              • #22
                При Жулито ел. Q2 се включва само в D режим. При нормалния си работи като АСР. Пробвал съм и в двата режима, ако има намеса при активирането на Q2 то тя не е толкова досадна и колата се държи адекватно. Сигурно не така добре, както с механичния Q2, но не е чак толкова зле, колкото тук се пише, поне недозавиването е доста по-малко...
                Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDm Q4 Lusso, Alfa 166 2.4 JTD 20V, Alfa 159 2.0 JTDm, Piaggio NRJ Power DT; EX: Alfa Romeo Giulietta MA; Alfa Romeo 166 JTD; Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v JTD; Alfa Romeo 156 2.4 jtd, Alfa 147 TS, Chrysler Grand Voyager 2.8

                Comment


                • #23
                  Някой знае ли дали ESP, VDC системите на 159 се намесват в работата на диференциала.
                  ...ASR не прави ли същите глупости или само отнема газта ?
                  ...Аз всъщност съм объркал съкращенията.. вярно, че ASR се казваше, а не ESP.
                  ...Иначе това, което е описано в линка по-горе си е чист ASR, но с друго име. Както се каза - маркетинг.
                  Абе кво ше кажете да оправим малко терминологията, че тука стана малко като в оня виц, дето оня пуснал лампата и казал "дайте да въведем някакъв ред"
                  ESP и VDC са различни имена на едно и същи - електронната система за стабилност, само че ползвани от различни производители. Специално Алфа му казват VDC.
                  A ASR е едно от имената на т.нар. система за тракшън контрол, която основна работа е да "връща" газта. И е част от функциите на VDC-то. Алфа за тая работа ползват името ASR, да.
                  А това с EQ2-то го прави VDC-то, не ASR-а.

                  Ако не се лъжа, от 2008 нататък, всички 159ки са с електронно Q2, тоест системите симулират Q2 диференциал.
                  ...Това е пълен ташак и няма нищо общо с Q2 Ама вие си вярвайте
                  Абе сега тоя спор е напълно излишен, ясно е написано че не е истински LSD, като старото Q2, а системите го симулират. Нито Алфа, нито някой от колегите в темата твърди обратното.
                  Сега дали е ташак, и дали има някаква реална разлика от предишните версии на VDC-то, които не се рекламират с EQ2 и т.н. са неща, които можем само да гадаем, докато някой не публикува публично кода, който VDC контролера изпълнява
                  Last edited by Sm0k; d.m.y г., 20:14.
                  Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
                  Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

                  Comment

                  Working...
                  X